Tijdens het klimmen of dalen is het acceptabel?

Kijk naar de ladder wanneer je omhoog of omlaag klimt. De regel met drie contactpunten is eenvoudig. Houd bij het beklimmen of afdalen van ladders, vrachtwagens en uitrusting altijd contact met één hand en twee voeten, of twee handen en één voet. Om een klim en een afdaling te behouden met een constante snelheid, constante snelheid, in een constante richting en in balans.

Om af te vlakken op specifieke hoogten. Selecteer en houd met lift de houding vast voor de genomineerde klim, waarbij de vleugels op niveau blijven met rolroer en balans met roer. We demonstreren de relaties tussen de vier krachten in de klim om aan te tonen dat het vliegtuig nog steeds in een evenwichtstoestand verkeert tijdens het klimmen. Carburateurwarmte wordt normaal gesproken niet gebruikt bij instellingen voor klimvermogen vanwege het schadelijke effect van carburateurwarmte op de motorprestaties en dus op de klimprestaties.

Het onderhouden van de klim omvat de LAI-scan, waarbij die instrumenten die relevant zijn voor de klim het vaakst worden gescand op nauwkeurige vlucht. Introduceer het concept van dreiging- en foutbeheer in eenvoudige en praktische termen, zoals van toepassing op klimmen en dalen. Als de organisatie of het vliegtuig een toerentallimiet heeft voor de langdurige klim, zou dit in de gewenste configuratie hierboven moeten worden uitgelegd, zo niet, leg het dan hier uit. De student moet nu de toegang tot de klim oefenen, de klim en het niveau behouden totdat hij bekwaam is.

Demonstreer op weg naar het trainingsgebied de klimhouding die relevant is voor de horizon en de bijbehorende snelheid. Ze kunnen deze beklimmingen in dit stadium ervaren, maar hun toepassing zal duidelijker worden in latere lessen. Aangezien de oefening geen langdurige beklimmingen of afdalingen omvat - meestal niet meer dan 500 voet - is het niet nodig om beide methoden te gebruiken, maar er moet een goede uitkijkpost worden gehandhaafd, vooral voordat de klim of afdaling begint. Laat de student vervolgens het vliegtuig in een andere klim vestigen en verschillende klimattitudes en bijbehorende snelheden demonstreren, waarbij de snelheid van het klimeffect en het effect van flap, vooral flapterugtrekking tijdens een klim, worden opgemerkt ter voorbereiding op het rondgaan in de circuitlessen.

Anticipeer op de vereiste hoogte met ongeveer 10 procent van de klimsnelheid, dwz een klim van 500 voet per minuut vereist een anticipatie van 50 voet. De luchtoefening concentreert zich op het verbeteren van de coördinatievaardigheden die in de vorige lessen zijn geleerd, door de klim en afdaling in te gaan en te behouden, terwijl het vliegtuig in balans blijft, en recht en niveau te herwinnen. Van recht en niveau nomineer een referentiepunt en hoogte om naar toe te klimmen - rekening houdend met wolk- en bovenliggende luchtruimbeperkingen.